фото REUTERS

Компанія METRO Україна закликає Уряд скасувати постанову Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до пункту 414 Постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236", яка передбачає державне регулювання цін на соціально значимі продукти харчування.

Відповідно до постанови №1236, на період дії карантину на такі категорії продуктів, як хліб, крупа гречана, цукор, борошно, макаронні вироби, молоко, олія соняшникова, яйця, птиця та масло граничний рівень торгівельної надбавки не має перевищувати 10% з урахуванням рекламних, маркетингових, логістичних послуг, послуг з підготовки, обробки, пакування, інших послуг, пов’язаних з реалізацією кінцевому споживачу. При цьому, проект постанови не передбачає перехідного періоду для його впровадження, що надало би можливість для належної підготовки галузі рітейлу до змін у регулюванні. До того ж, зміни, передбачені проектом постанови, матимуть безпосередній вплив на діяльність галузі рітейлу та ставлять під загрозу подальше безперебійне забезпечення споживачів соціально значущими товарами, що критично важливо в період пандемії.

"Оптова бізнес-модель та операційні процеси нашої компанії, що відповідають Lean-філософії,  дають нам можливість пропонувати покупцям конкурентні ціни на всі товари нашого асортименту, у тому числі й на соціально значущі. Окрім того, ринок рітейлу в Україні сам по собі є надзвичайно конкурентним, що стимулює його гравців до постійного вдосконалення своїх пропозицій, – коментує Олена Вдовиченко, Директорка METRO Україна. – Однак, державне регулювання цін, на жаль, повертає нас до радянських методів планової економіки, що, у свою чергу може призвести до дефіциту товару на полицях магазинів. Окрім цього, наразі зростання цін на соціально значущі продукти харчування зумовлено здебільшого  зростанням відпускних цін з боку виробників, які, в свою чергу, вимушені підвищувати вартість своєї продукції через зростання цін на енергоносії".

"Після успішного скасування державного регулювання цін на соціальні товари у 2017 році, сьогодні, на жаль, ми повертаємося до рудиментів минулого, що суперечить законам ринкової економіки, – додає Олеся Оленицька, Директорка з питань співробітництва з органами державної влади та зв’язків з громадськістю METRO Україна. – Державне регулювання цін може мати дійсно негативні наслідки для української економіки, адже продавати такі товари рітейлу буде невигідно, а отже, замовлення у виробників можуть зменшуватися, що, у свою чергу, може призвести до зупинки виробництв, втрати робочих місць, зниження податкових надходжень до державного бюджету".

Довідка. METRO Україна вийшла на український ринок у 2003 році. Наразі компанія управляє 23-ма класичними центрами оптової торгівлі METRO Cash & Carry у Києві, Дніпрі, Одесі, Харкові, Львові, Кривому Розі, Полтаві, Вінниці, Запоріжжі, Чернівцях, Миколаєві, Рівному, Івано-Франківську, Маріуполі та Житомирі; та 3-ма магазинами смарт-формату у Тернополі, Луцьку та Чернігові. За понад 18 років діяльності в Україні METRO Cash & Carry інвестувала в національну економіку понад 600 млн. євро. Обсяг продажів компанії METRO Україна за 2020/2021 фінансовий рік (жовтень 2020 р. – вересень 2021 р.) склав 790 млн. євро. METRO Україна входить до складу METRO.

METRO – це провідна міжнародна торговельна оптова компанія, що спеціалізується на обслуговуванні готелів, ресторанів та служб кейтерингу (HoReCa), а також приватних підприємців – власників закладів роздрібної торгівлі. Обслуговуючи понад 17 млн клієнтів у світі, компанія забезпечує їх якісними товарами як безпосередньо у великих торговельних центрах, так і онлайн, з професійною доставкою. Окрім цього, METRO допомагає своїм клієнтам розвивати бізнес та підвищувати конкурентоздатність, пропонуючи їм сучасні digital-інструменти, покликані розвивати та вдосконалювати сферу гостинності у кожній країні присутності компанії. Сталий розвиток є одним із ключових факторів успішного бізнесу METRO: вже протягом 8 років поспіль компанія входить до світового індексу сталого розвитку Dow Jones Sustainability Index. Компанія представлена у понад 30 країнах та надає робочі місця понад 95 тисячам працівників. Обсяг продажів METRO у 2020/21 фінансовому році склав 24,8 млрд. євро.